Belirsizlikten Siz de Sıkıldınız Mı?

 

Belirsizlikler




Hayata nasıl bakıyorsanız, hayat size öyle görünür. Neredesiniz şu an? Olduğunuz yer olmak istediğiniz yer mi? Biraz derin düşündükten sonra dürüst olarak cevap verin kendinize. Çünkü hayatı nasıl anlamlandırdığınız gideceğiniz yoldan, önünüze çıkacak engellere kadar her şeyi etkiliyor.

İnsanların stres yaşamasında bilinmezlik önemli bir faktördür. Mesela ben İtalya'da yaşama kararı vermeden önce bir çok kez hayalini kurmuştum. Ancak ayrıntıları bilmemek benim stres yaşamama sebep olmuştu.

Havaalanından hangi taşıtla gitmem gerekecek? Evi kimlerle paylaşacağım? Beni neler bekliyor?? bu böyle uzayıp gidiyordu...

Hayatınızın en güzel bir kaç ayına koşar adım yaklaşırken, yaşadığınız stres tüm güzelliği neden gölgede bırakıyordu ki? Ayrıntıları bilmek neden bu kadar önemliydi? Bazen pembe bir dolap düşledim önüme çıkan siyah bir dolap oldu. Bazen yemyeşil bir bahçeye açıldığını sandığım kapının ardında hiçbir şey yoktu. Ancak tek bir şey gerçekti oda içinden çıkamadığım stres. Kafamın içinde her şeyi yiyip bitiren o tarifsiz duygu. Asla sağlıklı düşünemezsiniz o anlarda. Stresli olmak size hiçbir şey kazandırmıyor böyle zamanlarda.

Peki insan neden stresle başa çıkmak yerine, daha fazla ayrıntıya takılır kalır ki? Sanırım doğru kelimeyi bulamıyorum şu anda. Ayaklarımın altından geçen ılık bir suyu düşlerken, başımdan aşağıya dökülen buz gibi suları nasıl görmezden geleyim? Aslında tek çare odak noktasını başka yöne çevirmek. Bazen çok zor bunu yapmak birden fazla uyarıcıya maruz kalıyorsak üstelik. Ancak ara sıra gözlerimizi kapatıp, olmasını istediğimiz şeylerin hayalini kurup onlara gerçekten inanmak çok da umulur bir şey olmuyor.

Peki ne yapmalıyız şu stres denen hastalıkla? Bu öyle bir kaç kelimeyle halledilebilecek bir şey değil. İnsan günde çok fazla şeye maruz kalıyor, bu sebeple zihnimizin gerçekten iyi bir temizliğe ihtiyacı var.

Ben kendimi sakin bir müzik dinlerken iyi hissediyorum o halde o anlarda her şeyi kenara bırakıp kendimi müziğe vermeliyim. Ben kendimi kitap okurken unutuyorum. O halde elinde her daim bir kitabım olmalı. Strese karşı hazırlıklı olmalıyız ve en önemlisi onu kabul etmeliyiz. Bunu önlemek imkansız ancak size verdiğini zararı hafifletmek sizin elinizde. Hemen şimdi zihnimizi boşaltmak için neyi istediğimize karar verelim. Yeni şeyler deneyelim, öğrenelim. Yapamayacağımızı düşündüğümüz bir şeyi yapmaya çalışalım, insan başardığında yaşadığı mutluluk tarif edilemez.

Özetle hayatı sorun odaklı yaşayan insanlar için durum oldukça karmaşık bir hale geliyor. Belirsizliklere benim kadar çok takılan insanlar için geleceğe umutla bakmak oldukça zorlaşıyor. Zihnimizin odağını değiştirebilmek ve fırsatların her köşeden çıkabileceğini bilmek çok kıymetli. Kendimizi, zihnimizi özgür bırakmalı ve bazen o belirsizliklerin tadını çıkarabilmeliyiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benden Kaç Tane Var?

Yazmak Zehirler Mi?

Haylaz Şiir